Wat als het mis gaat met mijn aanvraag?

Stel u heeft een aanvraag gedaan, maar u krijgt geen antwoord. Waar kan dat aan liggen? Of u krijgt wel antwoord, maar niet het antwoord dat u verwachtte of wilde krijgen. Wat kunt u dan doen?

  • U heeft een ondersteuningsplan opgestuurd naar de gemeente, maar u heeft na een aantal dagen nog niets gehoord. Als u uw ondersteuningsplan naar het stadhuis heeft gestuurd via de post, kan het een aantal dagen (ongeveer 2 werkdagen) duren, voordat het in behandeling wordt genomen. Veelal zal een medewerker van de Integrale Toegang na ontvangst van het plan u hierover bellen of een mail sturen.

    Als u niets hoort van de gemeente kunt u het best even contact opnemen met de Toegang, om te informeren of uw aanvraag binnen is gekomen en wanneer deze in behandeling wordt genomen. Mocht er iets zijn fout gegaan en is het plan niet aangekomen, kunt u met de medewerker overleggen wat u het best kan doen.

  • U heeft een beschikking gekregen op uw aanvraag. Bent u het niet eens met een toewijzing of afwijzing van uw ondersteuningsaanvraag? Dan kunt u contact opnemen met de consulent die uw aanvraag heeft behandeld. Mogelijk komt u er samen uit.

  • Als een gesprek niet genoeg is om eruit te komen, kunt u tegen het besluit in bezwaar gaan.

  • U kunt in bezwaar gaan door een brief te schrijven. U kunt ook online bezwaar maken. Kijkt u daarvoor op de website van de Gemeente Woerden.

  • In bezwaar gaan kan best lastig zijn. U kunt hiervoor hulp vragen van een van de regieondersteuners. Zij werken onafhankelijk en kunnen met u de aanvraag en het besluit nog eens goed doornemen. Misschien moet de aanvraag anders worden ingediend. Of er is een andere oplossing te bedenken dan in uw eerdere aanvraag. Ook als een afwijzing correct is kunnen zij u ondersteunen. De regieondersteuners geven u graag advies.