WoerdenWijzer.nl is een officiële website van de gemeente Woerden in samenwerking met professionele organisaties en vrijwilligersorganisaties die actief zijn in Woerden. WoerdenWijzer.nl wijst u de weg! Via de website kunt u zelf oplossingen vinden voor uw vraag. Uw vraag kan over van alles gaan, bijv. ondersteuning, werk, inkomen of opvoeding.

Komt u er niet uit?

Het team van WoerdenWijzer.nl is beschikbaar:

* Als u op de website het antwoord op uw vraag niet vindt
* Als u professionele, specialistische hulp en/of hulpmiddelen nodig hebt
* Als u meerdere vragen tegelijkertijd hebt

U kunt mailen: info@woerdenwijzer.nl

U kunt bellen: 0348 - 428 600

U kunt whats-appen: 06-2009 4736

Hoe werkt het?

Op de website vindt u tips en oplossingen voor vragen over vrije tijd, werk en geldzaken, leven en wonen, gezin en opvoeding, sociale contacten, gezondheid en ondersteuning en mobiliteit. Vaak kunt u gelijk doorklikken naar een relevante site met meer informatie. Via ‘Vrijwilligersorganisaties’ vindt u praktische tips, handige websites en vrijwilligersorganisaties die u wellicht kunnen helpen. De kans is groot dat u op deze manier vindt wat u zoekt. Woerden kent talloze vrijwilligersorganisaties die u graag helpen. Daarom staan op de site per onderwerp de vrijwilligersorganisaties: zo ziet u snel bij wie u aan kunt kloppen. Kunt u op de website het antwoord niet vinden? Neem dan contact op met het team van WoerdenWijzer.nl.

Voorheen was er een Buurtmarktplaats op de site waar u o.a. contact kunt maken, (buren)hulp aanbieden of vragen. Deze is verplaatst naar de site van Hart voor Woerden, een onderdeel van Welzijn Woerden.

Het team WoerdenWijzer.nl

Een medewerker van de Integrale Toegang van WoerdenWijzer.nl luistert allereerst naar uw vraag. Samen met u bespreekt hij of zij wat de mogelijkheden zijn. Wat kunt u zelf? Wat kunnen familie, vrienden of buren voor u betekenen? Zijn er vrijwilligers of activiteiten in de wijk, waarbij aansluiting kan worden gezocht? Heeft u professionele ondersteuning of hulpmiddelen nodig, dan wordt de aanvraag daarvan in gang gezet. De aanvraag wordt verder opgepakt door een consulent van WoerdenWijzer.nl. Samen met u een plan gemaakt. Een plan op maat! Daarin worden geen standaardoplossingen voorgesteld. Wij denken met u mee over praktische, bij u passende oplossingen. Daarbij wordt met u besproken wat u zelf kunt doen. Welke mensen in uw omgeving kunnen worden gevraagd om met bepaalde zaken te helpen. Of er vrijwilligers of activiteiten in de wijk zijn, waarbij aansluiting kan worden gezocht. En als professionele hulp nodig blijkt voor bepaalde zaken dan krijgen ook deze een rol in uw plan. Van belang is dat het úw plan is en dat het úw oplossingen zijn. Samen met u bewaken wij de voortgang van uw plan.

Meerdere vragen tegelijk?

Het kan ook zijn dat u meerdere vragen tegelijkertijd heeft en hier niet (meer) goed mee om kan gaan. U maakt zich bijvoorbeeld zorgen over uw financiële situatie, ondervindt problemen met de opvoeding van uw kinderen en u voelt zich niet meer prettig in uw buurt. Dan maakt een sociaal makelaar van het team van WoerdenWijzer.nl een afspraak met u om uw leefsituatie te bespreken. Bij u thuis of op een andere plek die u prettig vindt. Ook hier maakt u samen een plan op maat. Een sociaal makelaar helpt u de regie te behouden op uw leven, op het moment dat u dat zelf even niet kan.

Niet tevreden?

Bent u niet tevreden over de manier waarop u behandeld bent? Of heeft u een andere klacht? Dat kunt u bij ons kenbaar maken, waarna wij er samen met u hopelijk uitkomen. Mocht dat niet het geval zijn dan kunt u een klacht indienen. U neemt contact op met onze security officer (CISO). U kunt uw vraag of klacht mailen naar stadhuis@woerden.nl t.a.v. B&W Woerden.