Onafhankelijke cliëntondersteuning

Een onafhankelijke cliëntondersteuner (OCO) is er voor ú!

Zoveel vragen

U kunt zoveel vragen hebben! Over goede zorg, zelfstandig wonen, echtscheiding, mantelzorg, pleegzorg, PGB, opvoeden, werk en inkomen, dagbesteding, welzijn of onderwijs. Noem maar op!

Soms is het lastig om zelf een oplossing te bedenken. Of informatie te vinden over de hulp die het beste past bij uw situatie. Wilt u wel graag hulp in het contact met de gemeente, een zorginstelling of een andere organisatie?

Dan kan een onafhankelijke cliëntondersteuner u helpen. U heeft recht op deze gratis ondersteuning. De OCO staat los van de gemeente.

Wat doet de cliëntondersteuner?

De OCO helpt u om uw hulpvraag duidelijk te krijgen. En welke hulp of ondersteuning u nodig heeft. En waar u die hulp of ondersteuning kunt vragen. De OCO helpt u bijvoorbeeld om een gesprek met de gemeente of zorgorganisatie voor te bereiden of is hierbij aanwezig.  De OCO geeft informatie en advies over de hulp die bij uw situatie past en ondersteunt u bij de (aanvraag)procedures die daarbij horen. OCO's werken samen met huisartsen, GGD, thuiszorgorganisaties, jongerenwerk, NIO (netwerk informele ondersteuning), FermWerk, scholen en Zegveld Zorgt.

Hoe werkt het?

U vraagt de gratis cliëntondersteuning aan via Kwadraad. Bij aanmelding krijgt u een intakegesprek. Daarna krijgt u een toegangsbewijs om een OCO te kiezen die bij u past. Naast professionele OCO's zijn er ook ervaringscoaches en vrijwilligers. Kent u iemand die uw OCO zou kunnen zijn, dan kunt u ook zelf een OCO voorstellen.

Contactgegevens

Kwadraad

e-mail: clientondersteuning.woerden@kwadraad.nl
telefoon: 088 - 900 4000
website: www.kwadraad.nl